Isu penarikan Blok G05 dan G06 dari KRP

30 April - Isu mengenai G05 dan G06 yang akan ditarik dari KRP masih menjadi tanda tanya dikalangan warga KRP sendiri. Blok G05 dan G06 dikatakan akan diubah suai untuk menjadi makmal penyelidikan UTM pada bulan 6 ini. Persoalannya, dimanakah hendak ditempatkan mahasiswa yang telah pun didaftarkan di blok-blok tersebut pada semester hadapan. Mahasiswa yang telah didaftarkan menggunakan 'kouta pengetua' yang kononnya memperolehi keutamaan untuk menduduki kolej ini. Berbeza dengan blok G07 dan G08 yang telah dijelaskan dari awal untuk blok itu dikosongkan untuk pihak SPS pada semerter hadapan.

Berhubung itu, kami dipihak KRP telah berbincang diantara JKM, ketua blok, felo, PPA dan wakil dari MPM mengenai masalah sebenar isu ini. Kata putus masih tidak diperolehi disebabkan arahan yang berbeza dari pihak HEMA dan PHB sendiri. Sehubungan dengan itu, kami akan cuba untuk menyelesaikan masalah ini dengan mendapatkan kata putus dari pihak NC sendiri tentang permasalahan ini. Insyallah kami akan cuba memprotes blok-blok tersebut dari diambil atas alasan yang diberikan dan selesaikan masalah ini sebelum cuti supaya warga KRP yang akan menetap di G05 dan G06 tidak akan menjadi tanda tanya disemester hadapan.

4 comments:

  1. tanah UTM seluas tidak.. besar kawasan apahal nak dikaco blok2 student ni..

    NC UTM tak peka keperluan pelajar ke.. banyak kawasan tanah dalam UTM sendiri boleh buat makmal.. makmal terbesar didunia pun boleh buat

    tapi apa kes nak kaco hostel student ni.. :)

    ReplyDelete